Їжа на чорний день: огляд ринку сухарів і баранкових виробів України
4198

Їжа на чорний день: огляд ринку сухарів і баранкових виробів України

Що б там не казали дієтологи, але борошняні вироби все ще популярні серед жителів нашої країни. В основному вони вживаються як доповнення до чаю, кави або напоїв, але можуть служити і засобом перекусу для швидкого вгамування голоду, а в деяких випадках і основною стравою при прийомі їжі.

Стара народна мудрість говорить, що в очікуванні важких часів необхідно сушити сухарі. Дана істина  не втратила актуальність і в наші дні, в чому можна було переконатися в період розпалу кризи 2014-2015 років. З падінням доходів в результаті знецінення гривні і стрибка інфляції, багато вітчизняні споживачі змушені були перейти з тістечок на більш дешеві кондитерські вироби - сухарі і сушки. Хоча вони також мають тенденцію до подорожчання, але все ж залишаються в доступному ціновому діапазоні для більшості покупців.

Виробники сухарів і бубличних виробів орієнтовані в основному на внутрішній ринок. Експорт становить близько 10% від випуску цієї продукції і здійснюється в основному в країни СНД. Присутня на нашому ринку і невелика частка імпорту, в якій представлені сухарі з різними смаковими добавками.

Для учасників ринку сухарів і сушок утриматися на ньому аж ніяк не просте завдання. Тут ведеться досить щільна конкурентна боротьба між виробниками. Зосереджена вона в області ціни і якості. Дуже важливо знайти постачальників сировини - борошна, яєць, масла, маргарину, які будуть підтримувати необхідний якісний рівень не сильно піднімаючи ціни, незважаючи на постійне подорожчання енергоносіїв і підвищення інших видів витрат.

Ще одним фактором, що негативно впливає на діяльність сумлінних виробників, є наявність на ринку значного тіньового сектора. Тіньовики мають велику конкурентну перевагу оскільки не обтяжені податковим навантаженням і можуть не дотримуватися стандартів якості.
Для розширення ареалу збуту будь-яких видів продовольчих товарів, в тому числі сухарів і сушок, важлива наявність розвиненої логістичної інфраструктури. Необхідні хороші дороги, транспортні засоби, склади, здатні забезпечити необхідні режими зберігання, а ці елементи в достатній кількості є ще не у всіх регіонах України.

З іншого боку, високий рівень конкуренції на ринку сухарів і сушок на руку споживачам цієї продукції. Вони мають можливість вибору серед широкого асортименту виробів. Сьогодні на полицях магазинів можна знайти бубличні вироби на будь-який смак і гаманець: сушка, бублики, сухарі; ванільні, гірчичні, глазуровані; з маком, з сіллю. Для любителів мінімалізму стали робити міні-сушіння. Однак, в цьому сегменті не ведеться великих рекламних кампаній і виробники не намагаються привернути увагу покупців яскравими упаковками.

Трохи відрізняється ситуація в секторі сухарів. Справа в тому, що вони виробляються двох видів: здобні і снекові. Перші - це традиційний десерт до чаю і кави. Вони випікаються зі спеціального тіста з додаванням деяких інгредієнтів, таких як гірчичне масло або родзинки. Тут ринкова ситуація подібна до тієї, що склалася в сегменті сушок. Снекові ж сухарі орієнтовані більше на молодіжну аудиторію і пропонуються в якості закуски до слабоалкогольних напоїв і пива. Вони виготовляються зі звичайного хліба і щедро присмачують смаковими добавками. На цьому полі проводяться потужні рекламні кампанії відповідно до профілю цільової аудиторії, її увага також привертається видом упаковки і іншими маркетинговими прийомами.

Якщо поглянути на ринок сухарів і бубликів виробів в цілому, то можна відзначити стійку тенденцію останніх двох років до зростання виробництва. У 2016 році його обсяг в натуральному вираженні збільшився на 8,7%, в 2017 році - на 14%, а за перші чотири місяці 2018 го - на 10,3% в порівнянні з аналогічними попередніми періодами.

Сухарі і сушки завжди будуть користуватися певним попитом серед українців, але даний ринок обмежений рамками низького цінового діапазону, в якому у цих видів продукції є велика конкуренція з боку печива і вафель. При підвищенні купівельної спроможності населення, частина споживачів неминуче перемкнеться на смачніші і дорожчі кондитерські вироби. Тому очікувати постійного зростання обсягу ринку сухарів і сушок не варто. Доцільно шукати додаткові канали збуту даної продукції на експорт.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами