4136
Ринок пива в Україні: тези з доповіді провідної аналітикині Pro-Consulting Ельміри Гулуєвої
З темою «Тенденції ринку пива» провідна аналітикиня Pro-Consulting Ельміра Гулуєва виступила на бізнес-зустрічі «Напої України 2023». З деякими тезами доповіді по аналітиці ринку пива пропонуємо ознайомитися нижче:
- Основні тенденції 2023 року в Україні – це відновлення виробництва та налагодження нових ланцюгів поставок та збуту;
- Так, станом на жовтень 2023 року виробництво пива зросло на 11,3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Проте показники ще не досягли довоєнного рівня;
- Поточна ситуація відобразилась і на співвідношенні експорту та імпорту пива. Протягом попередніх років у структурі ЗЕД переважав експорт, хоча частка імпорту поступово зростала. Так в 2018 співвідношення імпорту та експорту було 1:3, в 2021 вже експорт переважав лише в 1,5 рази. В 2022 році та за результатами першого півріччя 2023 року переважає імпорт;
- Серед основних українських виробників в 2023 році незмінними лідерами залишаються Оболонь, Карлсберг Україна та АбінБев Ефес Україна. Проте, за нашими даними в 2022 році їхня сумарна частка ринку дорівнювала приблизно 80%, то за результатами першого півріччя 2023 вона скоротилась до 67%;
- У світовому виробництві пива завершується період відновлення після кризи, яка була пов’язана з пандемією. станом на 2022 рік обсяги вже майже досягли допандемійного рівня;
- Впродовж останніх 3 років Китай, США та Бразилія залишаються лідерами з виробництва пива в світі. При чому Китай та Бразилія працюють переважно на внутрішній ринок, в той час я лідерами з експорту в 2022 році була Мексика.
Вас може зацікавити оновлення вже готових ринкових досліджень: дослідження ринку пива в Україні або, наприклад, аналіз ринку крафтового пива в Україні.
Основними світовими тенденціями є:
- Зростання сегменту е-commerce, як довготривалий наслідок пандемічних обмежень;
- Збільшення обсягів споживання «здорового» пива: безалкогольного або з низьким вмістом спирту, безглютенового, низькокалорійного тощо;
- Зростання попиту на пивні мікси та загострення конкуренції зі слабоалкогольними напоями в стилі «готових коктейлів»;
- Сповільнення темпів зростання попиту на крафтове пиво при досягненні позначки біля 20% ринку.
Для оцінки споживчих уподобань серед українців було проведено опитування. Участь в опитуванні взяли споживачі пива віком від 18 до 50+ років, всього 104 особи. Зміну споживання пива за останні 5 років респонденти визначили наступним чином:
- Не змінилось споживання у майже третини опитаних, у 21% знизилось, у 17% - зросло;
- При цьому 24% опитаних зазначили, що стали надавати перевагу крафтовому пиву;
- Переважна більшість опитаних – 65% споживає пиво вдома, з видів пакування надаючи перевагу скляним пляшкам, металеві банки на другому місці;
- Ключовою характеристикою для вибору пива 93,3% опитаних називають смак, 84,6% обирають певні сорти та стилі.
Серед пива масового виробництва найпопулярніше класичне світле та темне. Жінки частіше за чоловіків обирають ароматизовані сорти. В сегменті крафтового пива сумарно найбільш популярними стилями є IPA та Stout. Серед жінок також значну популярність мають експериментальні та ароматизовані сорти.
Основні тенденції українського ринку пива в 2023 році:
- Відновлення ринку до довоєнних показників;
- Збільшення обсягів он-лайн продажів;
- Подальший розвиток крафтового сегменту;
- Світова тенденція до «здорового пива» поступово проявиться і в Україні.